غذا ، نوشیدنی و فشن ؛ ترند داغی که دنیای مد را متحول کرده است!
مد مدتهاست که از محدودهی لباس و اکسسوری فراتر رفته و به سبک زندگی افراد راه پیدا کرده است. حالا یک ترند جدید و هیجانانگیز، دنیای فشن را به چالش کشیده است؛ غذا و نوشیدنی در مد! در دنیایی که اینستاگرام، تیکتاک و مجلات مد جریانساز هستند، آنچه در دستتان میگیرید، به اندازهی آنچه میپوشید مهم شده است. اما این ترند فشن و خوراکی از کجا آمده و چگونه میتوان از آن در استایل و برندینگ استفاده کرد؟ بیایید بررسی کنیم.
چطور غذا و نوشیدنی به بخشی از فشن تبدیل شد؟
ترکیب مد و خوراکی چیز جدیدی نیست؛ کافیشاپهای خاص، رستورانهای لاکچری و دسرهای اینستاگرامی سالهاست که جزئی از سبک زندگی لوکس شدهاند. اما نقطهی عطف این ترند مد و غذا، وقتی بود که برندهای فشن به دنیای غذا و نوشیدنی قدم گذاشتند:
رالف لورن با افتتاح Ralph’s Coffee کافههایی را در سراسر جهان تأسیس کرد که نوشیدنیهای خاص آن، با استایل کلاسیک برند هماهنگ بود.
گوچی با افتتاح رستوران Gucci Osteria در فلورانس، مرزهای بین مد و خوراکی را از بین برد.
برندهایی مانند Fendi و Louis Vuitton نیز همکاریهایی با برندهای نوشیدنی لوکس داشتند و حتی طراحی خاص برای بستهبندی محصولات انجام دادند.
به تازگی برند ورزشی فیلا با همکاری هیلی بیبر محصولات خودرا به شکل روزمرگی یک خانم همانند تمام خانم های پر مشغله دیگه به نمایش گذاشته که مورد پسنده مخاطبان زیادی شده,در واقع این ترند از روزمرگی انسانهای امروزی می آید و غذا و نوشیدنی را تبدیل به اکسسوری استایل شما میکند.
چطور از این ترند در استایل شخصی و برندینگ استفاده کنیم؟
انتخاب غذاها و نوشیدنیهایی که با استایل شما هماهنگ باشند
اگر استایل شما مینیمال و کلاسیک است، انتخاب یک اسپرسوی ساده و شیک با فنجانی سفید کاملاً با ظاهر شما همخوانی دارد. اما اگر عاشق استایلهای رنگارنگ هستید، نوشیدنیهایی با رنگهای پاستلی یا کوکتلهای فانتزی به شدت جذاب خواهند بود.
عکاسی حرفهای از غذاها و نوشیدنیها
برندهای مد به خوبی میدانند که زیبایی بصری چقدر اهمیت دارد. اگر قصد دارید در شبکههای اجتماعی روی این ترند فشن و خوراکی موجسواری کنید، عکاسی از نوشیدنیها و غذاهایتان را جدی بگیرید. ترکیب رنگ، نورپردازی و حتی استایل لباس در کنار خوراکی میتواند جلوهای خاص به محتوای شما بدهد.
برندها و کسبوکارها چگونه میتوانند از این ترند استفاده کنند؟
اگر یک برند یا کسبوکار مد دارید، میتوانید از این ترند غذا و مد برای ایجاد تجربههای منحصر به فرد استفاده کنید:
– همکاری با کافهها و رستورانها برای خلق منوی ویژهی برند.
– ارائهی جعبههای هدیه شامل نوشیدنیها و خوراکیهای خاص در کنار محصولات فشن.
– استفاده از طراحی بستهبندیهای شیک و اینستاگرامی برای خوراکیها.
البته اگر بهترین حالت تولید محتوا و عکاسی حرفه ای میخواین همکاری با مجموعه ما میتونه قدم بزرگی برای ساخت شخصیت برندتون باشه و یادتون باشه که مشاوره رایگانه!!!!
غذا و نوشیدنی در مد حالا دیگر فقط برای رفع گرسنگی نیست؛ بلکه به بخشی از هویت بصری و سبک زندگی افراد تبدیل شده است. این ترند فشن و خوراکی که از دنیای لاکچری و برندهای برتر شروع شد، حالا به فضای عمومی راه پیدا کرده و هر کسی میتواند آن را در استایل شخصی یا کسبوکار خود به کار بگیرد. پس، دفعهی بعد که نوشیدنیتان را انتخاب میکنید، به آن مثل یک اکسسوری فشن نگاه کنید! شما چه نظری در مورد این ترند دارید؟